Menu
Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Ce sunt uleiurile esențiale

Ce sunt uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale su...

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

Ce ulei alegem ? Ulei presat l…

Care este diferența &i...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Cum sa-mi ajut copiii sa se adapteze la lipsa celuilalt parinte?

Cum sa-mi ajut copiii sa se ad…

Cand partenerul va parase...

Prev Next

Alimentatia in timpul sarcinii

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Ce trebuie sa stii despre alimentatie si greutate in timpul sarcinii?

Ai grija de tine, ai grija ce si cat mananci cat esti gravida!

Pe perioada celor 9 luni de sarcina, fiecare organ din corpul tau lucreaza mai mult si foloseste mai multa energie decat in mod obisnuit. Mai mult, dieta ta trebuie sa asigure substantele nutritive necesare dezvoltarii intrauterine a copilului tau. Pentru a face fata acestei noi situatii, probabil vei observa ca ai un apetit mai mare si accepti chiar mancaruri pe care de obicei le evitai; si asta pana cand carentele nutritionale si numarul de calorii necesare zilnic sunt acoperite. Toate aceste modificari sunt insa normale. incearca sa ai o dieta variata si nu vei avea probleme de-a lungul sarcinii.

Nu uita ca pe perioada sarcinii nu-i momentul sa tii o cura de slabire, pentru ca in acest fel risti ca o parte din nutrientii necesari organismului tau si fatului in dezvoltare sa fie eliminati. Dar nici sa iei in considerare vechea zicala: "acum poti manca pentru doi", care este total neindicata.


Medicii nutritionisti recomanda sa mananci pana cand ai senzatia de "plin" si nimic mai mult. De obicei, castigul in greutate pe perioada sarcinii incepe din cel de al doilea trimestru de sarcina. In primul trimestru acesta este mic. Greutatea luata in timpul sarcinii ar trebui sa se incadreze pana la finalul celor 40 de saptamani in limitele 11-13 kg, din care 0,5-1 kg castigate saptamanal incepand din luna a patra pana la a opta si circa 0,25 kg pe saptamana in luna a noua. Aceasta extra greutate se imparte la 2,75-3,5 kg pentru copil si 6,5- 9,5 kg pentru tine (aceasta include placenta, lichidul amniotic, cresterea tesutului mamar, grasimea acumulata pentru lapte, largirea uterului si volumul de sange extra).

Ca regula generala, trebuie sa maresti cantitatea de calorii pe zi cu circa 500. In loc sa mananci de 2-3 pe zi, incearca sa mananci mai putin, de 5-6 ori pe zi, astfel incat cantitatea de zahar din sange sa nu scada de-a lungul zilei. Aceasta ajuta la diminuarea pierderilor de energie si a greturilor de dimineata in primele trei luni de sarcina.

Trebuie insa sa iei in considerare cateva amanunte esentiale legate de ce trebuie sa contina dieta ta:

Carbohidratii (fibre) - acestia furnizeaza "combustibilul" esential care-ti ofera energie. Majoritatea caloriilor ar trebui sa provina din carbohidrati neprelucrati cum sunt cei din painea integrala, cereale, orez, cartofi, mazare, fasole boabe etc., si nu din alimentele bogate in zahar, intalnite mai ales in dulciuri. Se stie deja ca mancarea cu cat este mai putin procesata, cu atat este mai bine pentru organism, deci incearca sa eviti carbohidratii procesati pe cat posibil. Carbohidratii simpli sunt absorbiti rapid in corp prin sistemul digestiv.

Fructoza (din fructe), lactoza (din lapte) si dextroza (din miere) sunt binevenite pentru un supliment de energie in timp ce glucoza poate ajuta la diminuarea greturilor de dimineata.

Proteinele - "materialul de constructie" pentru tesuturile copilului: osos, muscular, cartilaginos si sanguin, trebuie sa acopere necesarul zilnic de cel putin 100 grame. Chiar daca in general nu consumi carne rosie, in sarcina este necesara, deoarece carnea rosie este sursa principala de fier.
Pentru vegetarieni, laptele, iaurtul, branza si ouale sunt surse excelente de proteine, la fel ca si semintele, alunele, nucile sau untul de arahide (care este foarte bogat in calorii) sau proteinele vegetale din mazare, fasole boabe sau linte.

Mananca atat cat poti de mult peste - este proteina pura usor de digerat, este bogat in minerale si vitamine, iar grasimea de peste are continut mare de acizi grasi esentiali pentru sarcina.

Vitaminele - toate sunt importante pentru mentinerea in "forma", dar vitaminele B si C nu pot fi stocate la nivelul organismului si consumul lor trebuie sa se faca zilnic.

  • Unele legume si fructe contin vitamina B, la fel ca si carnea, pestele, produsele lactate, cerealele si nucile/alunele.

  • Vitamina C se gaseste din abundenta in legume si fructe proaspete.

  • Vitamina D se afla in untura de peste si poate fi stocata de organism doar in prezenta soarelui (se recomanda expunerea zilnica de cel putin 40 de minute la lumina solara pentru a produce cantitatea necesara de vitamina D).

  • Acidul Folic este important pentru prevenirea spinei bifida si trebuie luat ca supliment cu trei luni inainte de conceptie si de-a lungul primului trimestru de sarcina.

  • Evita ficatul si pateul de ficat deoarece au continut mare de vitamina A care poate cauza probleme fatului.

Mineralele - sunt necesare ca organismul sa functioneze eficient.

  • Calciul este necesar in formarea oaselor si dintilor copilului, proces care incepe imediat dupa conceptie. Este recomandabil ca dieta ta sa fie bogata in calciu inainte de sarcina, si pentru aceasta este bine sa consumi brocoli, lapte praf si conserve de peste cu os. Frunzele verzi de zarzavat si produsele lactate contin de asemenea calciu. Aminteste-ti ca ai nevoie de vitamina D pentru absorbtia calciului.

  • Fierul - este vital nu numai pentru copil, dar si pentru tine. Nivelul de fier din sange trebuie mentinut cat mai ridicat in sarcina, deoarece copilul il consuma foarte repede si este in permanenta "lipsa de fier". Daca ai nivelul scazut de fier inainte de sarcina sau de-a lungul acesteia, medicul iti va prescrie tablete sau injectii pentru a preveni anemia. Consuma alimente bogate in fier, incluzand carne rosie, oua si organe (este exclus ficatul). Sursele de fier se gasesc in peste, fasole boabe, caise, stafide si prune.

 


Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri