Menu
15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Ce sunt uleiurile esențiale

Ce sunt uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale su...

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

Ce ulei alegem ? Ulei presat l…

Care este diferența &i...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Prev Next

Dieta Atkins

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (4 Votes)
Celebritati care o urmeaza: Jennifer Aniston, Renee Zellwegger, Robbie Williams

Dieta sugereaza faptul ca poti sa-ti modifici metabolismul in asa fel incat grasimea din organism sa fie arsa in primul rand, deci pierderea in greutate se face relativ usor, prin limitarea cantitatii de alimente bogate in carbohidrati si aportul mai mare de alimente bogate in proteine si grasimi. Consumul mare de carbohidrati incurajeaza organismul sa aiba nevoie de cantitati tot mai mari in viitor - consumul moderat nu functioneaza - si in final creste pofta de mancare si greutatea corporala.

Sunt 4 faze ale dietei. In faza de "inductie" carbohidratii sunt limitati la doar 20g pe zi in timp ce este incurajat consumul de proteine si grasimi. Pe masura ce se inainteaza in timp, in restul fazelor, se adauga cate 5g de carbohidrati odata pana ce atingeti necesarul personal. Tinand cont de faptul ca metabolismul difera de la persoana la persoana acest necesar zilnic poate varia intre 60g si 90g. Majoritatea oamenilor au un consum zilnic de 250g de carbohidrati.

Argumente pentru:
  • Recomandarile referitor la alimente sunt bazate pe principii sanatoase.

  • Multe persoane agreeaza faptul ca pot sa manance cat de multe proteine si grasimi doresc, fapt care este extrem de restricviv in restul dietelor clasice.

  • Pentru persoanele care au incercat un regim cu grasimi putine si cantitate mare de carbohidrati si fara succes, marirea cantitatii de proteine din dieta adesea are ca rezultat stavilirea poftei de macare si pierderea rapida in greutate.

  • Aceasta dieta e usor de urmat si nu exista planuri complicate in ceea ce priveste mesele zilnice.

  • Pierderea rapida in greutate de la inceput este foarte motivanta pentru persoanele care s-au luptat indelung sa slabeasca.

Argumente contra:
  • Orice dieta care limiteaza cantitatea de carbohidrati obliga corpul sa apeleze la grasimea proprie si muschi pentru eliberarea energiei necesare. Cand corpul este obligat sa-si consume propriile depozite de grasime, din acest proces mai rezulta si alte substante numite cetone. Aceste substante suprima apetitul, dar de asemenea pot cauza stari de oboseala si greata.

  • Toti cei care au probleme cu rinichii au contraindicatii in urmarea oricarei diete din care se elibereaza cetona, aici este inclusa si dieta Atkins, si de asemenea exista preocuparea pentru efectul pe care-l are aportul mare de grasimi asupra aparatului cardio-vascular.

  • Consumul nelimitat de grasimi, in special al celor saturate care se regasesc in produsele din carne, pot duce la cresterea riscului bolilor cardio-vasculare.

  • Fibrele sunt restrictionate in mod inevitabil in aceasta dieta, deci consumul de cereale sau aportul mare de fructe si legume nu este recomandat. Exista de asemenea posibilitatea aparitiei deshidratarii si combinatia celor doua poate duce la constipatie.

  • Exista preocupari pentru faptul ca aportul scazut de fructe si legume poate duce la aportul scazut de antioxidanti.

Durata: perioada nedefinita

Trebuie sa tineti cont de:
  • la restaurant: uitati de cartofi, orez, paste, deserturi

  • alcool: nu

  • cafeina: doar bauturi care nu o contin

  • necesitatea de a cumpara mancaruri speciale: nu, dar exista numeroase variante de gustari sarace in carbohidrati. Daca totusi simtiti nevoia sa mancati carbohidrati, si cu siguranta asa va fi, o sa va potoliti pofta o vreme cu aceste produse, dar amintiti-va ca nu sunt necesare si sunt scumpe.

  • regim bun pentru vegetarieni: nu

Concluzii:

Chiar daca exista o multime de explicatii pentru succesul dietei Atkins se pare ca faptul ca se ingereaza cantitati mari de proteine este satios - aceasta insemnand ca sunteti mult mai repede satisfacut si aduceti aport de calorii mai mic.

Prin comparatie cu dietene sarace in grasimi, dieta Atkins, proteine multe/carbohidrati putini este mult mai de succes in primele luni, timp in care cei care tin acest regim pierd mult din greutatea initiala, ceea ce e foarte motivant pentru ei. Dar dupa ce se depaseste perioada de un an acest regim nu este mai eficient decat regimurile bazate pe cantitati mici de grasime in care pierderea in greutate s-a realizat lent. Singurul avantaj al acestui regim este ca la finalul unui an nivelul de trigliceride (grasime) din sange este mai bun. Este foarte important sa consumati legume si fructe in limitele "permise" pentru a pastra nivelul de antioxidanti si cel de fibre in limitele normale. De asemenea e important sa alegeti grasimile care contin omega-3 in detrimentul grasimilor saturate.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri