Menu
Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Ce sunt uleiurile esențiale

Ce sunt uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale su...

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

Ce ulei alegem ? Ulei presat l…

Care este diferența &i...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Cum vorbesc cu copiii despre divort?

Cum vorbesc cu copiii despre d…

De parca divortul in sine...

Prev Next

Dieta macrobiotica

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (2 Votes)
Celebritati care o urmeaza: Madonna si Gwyneth Paltrow

Macrobiotic inseamna "viata lunga" si este o dieta care este parte dintr-o intreaga filosofie de viata. Mancand in stransa legatura cu corpul tau, anotimpuri si locul unde traiesti iti poate imbunatati radical atat viata proprie cat si cea a intregii planete. Menirea acestei diete este sa devii receptiv la adevaratele efecte pe care mancarea le are asupra sanatatii. Alimentele sunt combinate in asa fel incat se iau in considerare diferiti factori si proportiile sunt echilibrate tinand cont de principiile yin si yang (filosofia orientala asupra echilibrului. Un exemplu edificator ar fi faptul ca in timpul sezonului calduros sunt recomandate alimentele reci, iar in timpul sezonului rece sunt recomandate spre consum alimentele calde.

In esenta este un regim sarac in grasimi, bodat in proteine si cu consum redus de fructe de mare. Dieta consta aproximativ in:
  • 50-60% cereale integrale, in mod special orez brun, grau brun, seminte de grau, secara si mei.

  • 25-30% legume (dar excluzand legume cum ar fi: cartofii, rosiile, vinetele si piperul).

  • 5-10% fasole

  • Supa Miso

  • cantitati mici de peste si fructe de mare

  • cantitati mici de nuci, alune si seminte

  • fructe locale (dar cu evitarea fructelor tropicale)

  • condimente cum ar fi ghimbirul, muraturi si otetul de orez brun

Regimul e stabilit tinand cont de numerosi factori cum ar fi anotimpul, climatul, activitatea zilnica, sexul, varsta, starea sanatatii si etapa la care sunteti in cadrul regimului.

Unele alimente sunt consumate crude, dar in general majoritatea sunt gatite pe aburi, pe gratar sau facute sote.

Argumente pentru:

Este un regim care va face sa constientizati natura alimentelor si efectele pe care le au asupra propriului corp.

Argumente contra:

Este o dieta intensiva si daca devine foarte restrictiva in ceea ce priveste anumiti nutrienti poate crea anumite deficiente in proteine, vitamina B12, fier si calciu.

Durata: nedefinita

Trebuie sa tineti cont de:
  • la restaurant: sunt putine restaurante care sa corespunda cerintelor acestui regim, deci probabil ca cele vegetariene si cu produse naturiste vor fi o alegere buna

  • alcool: nu

  • cafeina: nu

  • necesitatea de a cumpara mancaruri speciale: multe, multe cereale

  • regim bun pentru vegetarieni: cu siguranta, dar produse lactate putine sau deloc

Concluzii:

Este un regim dificil de urmat si doar persoanele foarte ambitioase se pot tine de el. Este folosit adesea de persoanele diagnosticate cu boli degenerative cum ar fi cancerul, desi in aceste cazuri orice tip de dieta ar trebui urmat la recomandarea la recomandarea medicului si sub stricta supraveghere. Teoretic e o dieta sanatoasa atata timp cat nu exista restrictii in a manca prea mult.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri