Menu
Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Cum vorbesc cu copiii despre divort?

Cum vorbesc cu copiii despre d…

De parca divortul in sine...

Cum se cariaza dintii? Cariile dentare

Cum se cariaza dintii? Cariile…

Ai nevoie de mancare, dar...

Vitamina E si inflamatiile cronice

Vitamina E si inflamatiile cro…

Avand in vedere ca jumata...

Cum sa te bucuri de viata?

Cum sa te bucuri de viata?

Ceea ce-ti defineste v...

Prev Next

Alimentatia in timpul sarcinii

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Ce trebuie sa stii despre alimentatie si greutate in timpul sarcinii?

Ai grija de tine, ai grija ce si cat mananci cat esti gravida!

Pe perioada celor 9 luni de sarcina, fiecare organ din corpul tau lucreaza mai mult si foloseste mai multa energie decat in mod obisnuit. Mai mult, dieta ta trebuie sa asigure substantele nutritive necesare dezvoltarii intrauterine a copilului tau. Pentru a face fata acestei noi situatii, probabil vei observa ca ai un apetit mai mare si accepti chiar mancaruri pe care de obicei le evitai; si asta pana cand carentele nutritionale si numarul de calorii necesare zilnic sunt acoperite. Toate aceste modificari sunt insa normale. incearca sa ai o dieta variata si nu vei avea probleme de-a lungul sarcinii.

Nu uita ca pe perioada sarcinii nu-i momentul sa tii o cura de slabire, pentru ca in acest fel risti ca o parte din nutrientii necesari organismului tau si fatului in dezvoltare sa fie eliminati. Dar nici sa iei in considerare vechea zicala: "acum poti manca pentru doi", care este total neindicata.


Medicii nutritionisti recomanda sa mananci pana cand ai senzatia de "plin" si nimic mai mult. De obicei, castigul in greutate pe perioada sarcinii incepe din cel de al doilea trimestru de sarcina. In primul trimestru acesta este mic. Greutatea luata in timpul sarcinii ar trebui sa se incadreze pana la finalul celor 40 de saptamani in limitele 11-13 kg, din care 0,5-1 kg castigate saptamanal incepand din luna a patra pana la a opta si circa 0,25 kg pe saptamana in luna a noua. Aceasta extra greutate se imparte la 2,75-3,5 kg pentru copil si 6,5- 9,5 kg pentru tine (aceasta include placenta, lichidul amniotic, cresterea tesutului mamar, grasimea acumulata pentru lapte, largirea uterului si volumul de sange extra).

Ca regula generala, trebuie sa maresti cantitatea de calorii pe zi cu circa 500. In loc sa mananci de 2-3 pe zi, incearca sa mananci mai putin, de 5-6 ori pe zi, astfel incat cantitatea de zahar din sange sa nu scada de-a lungul zilei. Aceasta ajuta la diminuarea pierderilor de energie si a greturilor de dimineata in primele trei luni de sarcina.

Trebuie insa sa iei in considerare cateva amanunte esentiale legate de ce trebuie sa contina dieta ta:

Carbohidratii (fibre) - acestia furnizeaza "combustibilul" esential care-ti ofera energie. Majoritatea caloriilor ar trebui sa provina din carbohidrati neprelucrati cum sunt cei din painea integrala, cereale, orez, cartofi, mazare, fasole boabe etc., si nu din alimentele bogate in zahar, intalnite mai ales in dulciuri. Se stie deja ca mancarea cu cat este mai putin procesata, cu atat este mai bine pentru organism, deci incearca sa eviti carbohidratii procesati pe cat posibil. Carbohidratii simpli sunt absorbiti rapid in corp prin sistemul digestiv.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri